8 Eylül 2013 Pazar

Mesele Olimpiyat Değil Yiğen

Twitter'ın bomba gündemi birden  #istanbul2020 olunca, son 10 yılda kapitalist vicdanlar üreten bir memlekette nasıl birden şovenist bakışlar doluştu etrafa onu merak ettim, oturdum olimpiyatları google'lamaya başladım.
Tabii ki olimpiyatların ülke ekonomisine sağlayacağı katkı gibi sıkıcı şeyler de yazıyorlardı ancak kimse reddetmesin... Birden vatanperver duyguları ürperdi popülistlerin.
Neyse, olimpiyatların kaç yılda bir nerelerde yapıldığına falan dalarken şunu farkettim: olimpiyatlar, 2020 yılındaydı.
Birden 28 yaşına girdim...
Ufak kardeşlerim, birden 20'li yaşlara adım atmaya başladı...
Babam aniden 60'ına yaklaştı...
Annem tam 50'sinde...
Dedem fotoğrafta flu gözüküyor...
Okul... Yok...
Ev? Hangi evdeydim? Evli miydim?
Çocuk?..
Dava?..
İş?..
Hükümette kim var?..
Hangi yürüyen kelimeler, hangi nefes alabilenlerin mezar taşlarına yazı oldu şimdi?
Haytalık yapmak için de mi çok geç be!

Ve olimpiyatları araştırmayı bitirdim. Google'dan da çıktım, bilgisayarı da kapattım, haber kanallarını da... Öyle uçtum ki, aklıma "tanrı'yı güldürmek istiyorsanız, ona planlarınızdan bahsedin" geldi, güldüm.
Bir insan, bir dakikada "şut çeksene" diyen kardeşini özler mi lan? Özlüyormuş vallahi.

Olimpiyatlar mı çıldırttı bizi? Hala "gezicilerden ötürü" ve "tayyip kazanmasın"cılar kavga ediyor.
Çevrecilik konusuymuş da...
Ekonomi iyiye gidecekmiş de...
Kazanamasak da reklam olmuş da...
Senenin 2020 olacağı hiç mi kurculamadı aklınızı? Korkan, heyecanlanan, sırtını arkaya yaslayıp tavanla bakışan da mı olmadı?
Olimpiyat mı sildi hayal gücünüzü?
Kapitalist fikirleriniz mi aldı kaygı yeteneğinizi?
Şovenizm yapmakla çok mu meşguldünüz zamanı yakasından tutup "otur lan" demek için?

Yoksa ben mi hafiften...
Neyse memleket... Bu da böyle bir anı...

Hiç yorum yok: